reklama

čierne diery v nás

O existencii čiernych dier nás nikto nemusí presviedčať, sú fyzikálne i matematicky dokázané. Dokonca existujú ich počítačové fotografie a simulácie hodné nášho obdivu. Proces ich vzniku a fungovania sa dá pomerne jednoducho vysvetliť, napríklad takto: " Jedného dňa sa normálna hviezda rozhodne prepadnúť sama do seba a tak vznikne diera, ktorá začne pohlcovať všetko navôkol. Hmotu, celé planéty, hviezdy, sústavy a dokonca ani svetlo neunikne." Vedci nevedia presne určiť, kde takým spôsobom pohltená hmota končí, ale podľa zákona o zachovaní rovnováhy (energie a hmoty) sa určte nestráca naveky a bez úžitku. Určite sa objavuje na inom mieste a s úplne novým poslaním, možno vo forme energie potrebnej práve na vznik nových hviezdnych sústav. Takže by sme mohli povedať, že čierne diery zabíjajú a zároveň dávajú možnosť vzniku nového života. Zaujímavé je, že z dosahu čiernej diery uniknú len častice, ktoré vydajú zo seba viac energie, ako je možné podľa princípov klasickej fyziky (t.j. použijú viac energie, akou by mali reálne disponovať). Tento jav sa nazýva "kvantové tunelovanie".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Asi toľko k čiernym dieram a k javom, ktoré sa dejú v ich blízkosti. Mojím zámerom však bolo poukázať na istú paralelu s ľudským životom a správaním sa. Vyjadriť sa k čiernym dieram, ktoré sú v nás a ničia všetko navôkol, a to bez zjavného zmyslu a úžitku.

Pomerne nedávno sa ma jedna múdra žena spýtala, z čoho mám najväčší strach. Ja som ani nemusel dlho premýšľať a odpovedal som: "Pýcha je to, čo vo mne vzbudzuje strach a pocit ohrozenia.". Dobre som si vtedy uvedomoval, že to bola moja vlastná pýcha, ktorá u mňa predchádzala pád. Odpoveď ma dosť zaskočila, bola úplne nečakaná: " Keď si uvedomujete a budete vždy uvedomovať, že pýcha Vás môže ohroziť, tak Vás nikdy neohrozí! Vyplýva to z Vašej pokory, ktorá Vám zabezpečuje rovnováhu. Čoho sa v skutočnosti bojíte?". Nevedel som nájsť odpoveď. V tom momente nie. A musel som dlhšie rozmýšľať, kým som prišiel na ozajstnú podstatu a správnu odpoveď. Moju odpoveď.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tma v najčiernejšej tme - NIČOTA, prázdnota - ľudská čierna diera. A je to tak. Ničota nič nerobí, len berie, všetko a odvšadiaľ, je horšia ako zlo, pri ktorom aspoň dobre viete, ako sa zachovať, ako s ním naložiť a žiť ďalej podľa vašich predstáv. Ničota nedáva abolútne nič. Žiadne pocity, emócie, túžby - núti nás sa poddať osudu a stratiť nádej. Vyslobodením je len SMRŤ.

Najlepším príkladom čiernej diery v ľudskej bytosti je závislosť. Špecálne na narkotikách, alkohole, alebo liekoch. Je totiž ľahko identifikovateľná, ťažko sa skrýva a má rýchle devastujúce následky. O závislostiach bolo toho napísané viac ako dosť a ja som chcel upozorniť na paralelu s vesmírnou čiernou dierou. Závislý človek pohlcuje lásku, všetky city a nádeje okolia a to v geometrickom rade podľa vzťahu okolia k nemu samému. Ani láska celého sveta mu nestačí, o pomoc nestojí a len ju využíva na rýchlejšiu deštrukciu. Ničí nielen seba, ale aj všetkých navôkol. Ľudská čierna diera si však neuvedomuje, že zákon o tej vesmírnej čiernej diere sa týka aj jej samotnej a to v ľudskom meradle. Tá vesmírna sa po určitom čase začne zmenšovať a zmenšovať, až zmizne naveky. Zanikne. Ani tá obrovská žravosť hmoty a energie ju nezachráni. Tá ľudská je na tom úplne rovnako. Chradne a chradne, až príde SMRŤ. Nerád to hovorím, ale smrť na uľahčenie okoliu, ktoré len veľmi ťažko hľadá správne slová v prospech ľudskej čiernej diery pri poslednej rozlúčke. Aby sa nepovedalo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samozrejme, aj zánik čiernych dier má svoj význam. Umožnia nový život, lepší pre tých, ktorí zostali.

Našťastie, existujú výnimky a tie využijú "kvantové tunelovanie" s energiou, ktorou všetkých prekvapia, často aj samých seba, poprúc obvyklosti a všetky zákony a uniknú. Budú naďalej existovať a šíriť nádej, vieru a lásku.

Najsmutnejším je však fakt, že práve ľudské čierne diery si neuvedomujú, že nimi sú. Nevidia, či nechcú vidieť devastačné následky svojho konania.

Mojím zámerom nie je radiť ako sa vysporiadať s čiernou dierou vo vašom okolí, ale si len jednoducho uvedomiť, že existujú aj v našej blízkosti. Že sú to ľudské bytosti, veľmi nešťastné ľudské bytosti. Žiaľ, rozhodnutie využiť "kvantové tunelovanie" je len na nich a naša snaha pomôcť sa takmer vždy míňa účinkom.

Ľubomír Zúbek

Ľubomír Zúbek

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som občan, ktorému nie je jedno aké je Slovensko dnes a aké bude bude zajtra. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu